Nie ste prihlásený/á.

Prihlásiť sa do poradne

 

Druhák ZŠ a písomné práce

Od: kamilavka* odpovedí: 5 zmena:

Dobrý deň! Chcem sa opýtať,či je normálne, ak druhák na Zš píše 3 až 5 písomiek týždenne. Nie je to veľa pre ešte tak malé dieťa? Nepôsobí to zle na psychiku, keď hneď po každej prebratej látke je písomka? Z matematiky píšu každý tyžden jednu až dve, k tomu týždenne dve zo Sovenského jazyka a nehovoriac o prírodovede, vlastivede.

Ako príklad uvediem tento týždeň: V pondelok dieťa odpovedalo z prírodovedy (v piatok predošlého týždňa bola písomka, na ktorej kvoli chorobe dieťa nebolo), nasledoval kontrolný diktát. V utorok písomka z Vlastivedy a so Slov. jazyka "ä". Štvrtok písomka zo Slov.jazyka (učivo prebraté v stredu) na "e" a taktiež z Matematiky a dnes piatok písomka z Prírodovedy.

Ďakujem za odpoveď.

 

 

5 odpovedí na otázku
Zoradené podľa hodnotenia

 

 

mowla*
hodnocení

0x

Mám opačný názor - dítě je tím vedeno k soustavné práci, k permanentnímu učení se po malých dávkách... Navíc - vzhledem k množství takto získaných známek se jednorázový výpadek snadno ztratí (má-li za pololetí dvacet jedniček či dvojek, jedna nebo dvě pětky nejsou důvodem ke špatné známce).

Pro dítě je naopak velmi stresující nárazová práce - tedy např. dvě či tři písemky za pololetí, kdy jednak musí zvládnout mnohem větší objem učiva a jednak má neúspěch v jedné písemce závažnější vliv na výslednou známku.

 

hahanaj
hodnocení

0x

Můj názor je takový- písemky jen zjistí jak si danné učivo žák zapamatoval - učitel nemůže stihnout vyvolat všechny žáky , proto jim dá písemný test a je to tak dobře .

Žáci se naučí průběžně se učit z hodiny na hodinu a nebudou hromadit učivo třeba 1x za dva týdny .

 

mkat*
hodnocení

0x

Asi to bude v poriadku .Dieta sa takto uči k zodpovednosti,učiť sa z hodiny na hodinu a nie len raz za čas.Takže to bude skôr v prospech dietata ,ako v neprospech.

 

sobota123
hodnocení

0x

Myslím si, že záleží na pohľade a na okolnostiach. Spomínam, že naša slovenčinárka nám dávala krátky diktát na začiatku každej hodiny, zvykli sme si a nemali sme z toho žiadne šoky. Zažil som aj iné podobné prístupy ktoré žiakov často zapájali do (nie dlhých) prejavov, čim v nich vypestovali pripravenosť.

 

op*
hodnocení

0x

Nevidím na tom nič zlého. Pokiaľ je učiteľka ochotná do večera čítať písomky tak často, klobúk dolu pred ňou.

 

 


 

 

 

Prihlásiť sa k odberu odpovedí z tejto otázky:

Nenesieme zodpovednosť za správnosť informácií a za škodu vzniknutú ich využitím. Jednotlivé odpovede vyjadrujú názory ich autorov a nemusia sa zhodovať s názorom prevádzkovateľa poradne Poradte.sk

Používaním poradne súhlasíte s personalizovanou reklamou, ktorá pomáha financovať tento server, ďakujeme.

Copyright © 2011-2025 Poradňa Poradte.sk. Všetky práva vyhradené. Vyhlásenie o ochrane osobných údajov. | [tmavý motív]