Nie ste prihlásený/á.
Dobrý deň! Chcem sa opýtať,či je normálne, ak druhák na Zš píše 3 až 5 písomiek týždenne. Nie je to veľa pre ešte tak malé dieťa? Nepôsobí to zle na psychiku, keď hneď po každej prebratej látke je písomka? Z matematiky píšu každý tyžden jednu až dve, k tomu týždenne dve zo Sovenského jazyka a nehovoriac o prírodovede, vlastivede.
Ako príklad uvediem tento týždeň: V pondelok dieťa odpovedalo z prírodovedy (v piatok predošlého týždňa bola písomka, na ktorej kvoli chorobe dieťa nebolo), nasledoval kontrolný diktát. V utorok písomka z Vlastivedy a so Slov. jazyka "ä". Štvrtok písomka zo Slov.jazyka (učivo prebraté v stredu) na "e" a taktiež z Matematiky a dnes piatok písomka z Prírodovedy.
Ďakujem za odpoveď.
Mám opačný názor - dítě je tím vedeno k soustavné práci, k permanentnímu učení se po malých dávkách... Navíc - vzhledem k množství takto získaných známek se jednorázový výpadek snadno ztratí (má-li za pololetí dvacet jedniček či dvojek, jedna nebo dvě pětky nejsou důvodem ke špatné známce).
Pro dítě je naopak velmi stresující nárazová práce - tedy např. dvě či tři písemky za pololetí, kdy jednak musí zvládnout mnohem větší objem učiva a jednak má neúspěch v jedné písemce závažnější vliv na výslednou známku.
Myslím si, že záleží na pohľade a na okolnostiach. Spomínam, že naša slovenčinárka nám dávala krátky diktát na začiatku každej hodiny, zvykli sme si a nemali sme z toho žiadne šoky. Zažil som aj iné podobné prístupy ktoré žiakov často zapájali do (nie dlhých) prejavov, čim v nich vypestovali pripravenosť.
Nenesieme zodpovednosť za správnosť informácií a za škodu vzniknutú ich využitím. Jednotlivé odpovede vyjadrujú názory ich autorov a nemusia sa zhodovať s názorom prevádzkovateľa poradne Poradte.sk
Používaním poradne súhlasíte s personalizovanou reklamou, ktorá pomáha financovať tento server, ďakujeme.