Nie ste prihlásený/á.
Dobrý deň,
potrebovala by som poradiť/pomôcť pri riešení jednej "reklamácie".
Dňa 13.7.2012 som si vo firme Gigacomputers.sk objednala 2 kamery Toshiba Camileo S10.
17.7. mi boli doručené kuriérom o 10:46, o 12:02 (pokým sa nabila baterka na jednej kamere) som im už volala naspäť, že kamera je úpkne nefunkčná aj po nabití batérie a že ju hneď ten deň obratom posielam naspäť (mám doklad z pošty). O asi 4 dni neskôr sa pokazila aj druhá kamera, odišiel na nej softvér, tiež som ju poslala naspäť. Teraz, zázračne, reklamácia druhej kamery posielanej neskôr bola uznaná a posielajú mi na výmenu vyšší model S30. Prvú reklamáciu mi neuznali, že vraj výrobca v servise zistil, že bola buď zatopená alebo mechanický tlak poškodil displej, čiže zamietajú.
Ohradili sa tým, že pred odoslaním je všetok tovar kontrolovaný, čo mi príde dosť divné resp. neprofesionálna kontrola, keď obidva kusy boli vadné.
Treba podotknúť, že firma Gigacomputers predáva repasované a použité výrobky, čo mi je jasné, nereklamovala som prdsa nejaké škrabance ale nefunkčné výrobky!
Chcela by som teda poradiť, či mám nejakú šancu preukázať firme Gigacomputers, že som v práve a domôcť sa vráteniu paňazí, či má význam dať si urobiť vlastný znalecký posudok na kameru (aj keď je jasné, že tá vada tam je) - ja som ju ale nespôsobila. Obhájiť sa môžem len tým, kedy mi bola doručená (mám potvrdenie od GLS o čase, kedy som podpísala doručenie) a výpis z mobilu o čase, kedy som hneď volala, že kamera nefunguje a posielam ju ešte ten deň naspäť (po hodinke aj pár minútach, čo som nechala trochu baterku nabiť v nádaji, že nefunkčnosť je spôsobená len vybitou batériou).
Za každú radu vopred veľmi pekne ďakujem.
Broni
Dobrý den,
podle českého zákona se dá jakýkoli výrobek reklamovat do 1 roku od doby kdy byl koupený. Nevim jestli je to stejné na slovensku, ale asi to bude stejné. Takže pokud reklamujete špatný výrobek, který jste koupila a výrobek je nefunkční, tak máte plné právo na vrácení peněz nebo na výměnu. Většinou to firmy řeší výměnou a když nemají za co vyměnit, po třech měsících musí vrátit peníze. Taková je běžná praxe. Ta reklamační lhůta je možná delší, možná jsou to 3 roky, nevím přesně. Pokud máte všechny důležité papíry jako fakturu a doklady o zaplacení, nemůžete prohrát.
Dobrý deň,
ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
V tomto prípade však problémom je, že dodávateľ nechce moju reklamáciu uznať s tým, že tvrdí, že závadu som spôsobila ja (za tú hodinku, čo som kameru mala doma a čakala, že sa nabije batéria, pretože som sa domnievala, že nefunkčnosť kamery je po rozbalení spôsobená nedostatkom "šťavy"). 10:46 som podpísala doručenie, 12:02 som im telefonovala, že ani ponabití nefunguje a na reklamačný list som napísala: že reklamujem z dôvodu poškodenia displeja - boli na ňom viditeľné podky a svietil celý nabielo - mám aj svedka, moju mamu, ktorá bola pri tom, závadu som jej ukazovala. Len neviem, či by ako svedok na prípadnom súde bola uznaná.
nerada by som totiž vyhodila peniaze za znalecký posudok a príp. súd, keď by mi moje papiere a svedok boli na nič.
Pokiaľ viem:
- pri zásielkovom obchode je možnosť do istej doby (7 dní?) bez udania dôvodu zrušiť zmluvu, vrátiť tovar a dostať späť peniaze (to pre budúcnosť, v tomtoprípade je už zjavne neskoro)
- v prípade reklamácie tovaru do pol roka od kúpy platí domnienka, že tovar mal reklamovanú vadu už pri dodaní
Pozrite si príslušnú legislatívu.
- o tých 7mich dňoch viem, ale naivne som sa domnievala, že keď niečo ako nefunkčné obratom vraciam v deň doručenia, musí byť moja reklamácia uznaná - mýlila som sa
- aj legislatívu poznám, aj o 6-mesačnej lehote viem, avšak Gigacomputers si píšu na faktúru vetu, že všetok expedovaný tovar bol pred odoslaním skontrolovaný, ak nie je uvedené inak, takže sa bijú do pŕs, že od nich kamera odišsla v poriadku a poškodila som ju ja... aj keď neviem, aký dobrák u nich tú kameru kontroloval, keď mi v krabici prišli 2(!) handričky na čistenie displeja - je teda jasné, že tú kameru nikto neskontroloval - alebo - pretože som si objednávala dve naraz, si povedali, že jednu vymenia za novú a na druhej zarobia, keď neuznajú reklamáciu
Otázka však znie: Ako je z mojej strany dokázateľné, že som ju nepoškodila ja, ale poškodená už prišla... resp. či moje papierové dôkazy sú postačujúce na to, aby som prípadný spor vyhrala a obhájila svoje stanovisko.
Nenesieme zodpovednosť za správnosť informácií a za škodu vzniknutú ich využitím. Jednotlivé odpovede vyjadrujú názory ich autorov a nemusia sa zhodovať s názorom prevádzkovateľa poradne Poradte.sk
Používaním poradne súhlasíte s personalizovanou reklamou, ktorá pomáha financovať tento server, ďakujeme.