Nie ste prihlásený/á.

Prihlásiť sa do poradne

 

Motokára - hnacia sila na jednom alebo 2 kolesách

Od: pedrisito* odpovedí: 2 zmena:
taka mala otazka mate niekto motokaru doma vyrobenu chcel by som vediet ako to mate spravene ci tahaju obe kolesa alebo len jedno lebo niekto vravi dve a niekto jedno dve by boli lepsie len ci to nebude robit blbosti v zakrute tak poradte prosim ci jedno alebo dve kolesa maju tahat co je lepsie ale chcel by som to do terenu ak sa da z coho by som mohol pouzit dyferencial z uzavierkou nejaky maly dakujem vam vsetkym ak sa da piste aj na mail za kazdu odpoved som velmi vdacny

 

 

2 odpovede na otázku
Zoradené podľa hodnotenia

 

 

axus*
hodnocení

3x
Co si predstavujes pod pojmem motokara? Respektive jaky motor si predstavujes, z motorky?, jak rychle by to melo dle tvych predstav jezdit, co by to melo byt schopno vyjet ...? Predpokladam, ze to zamyslis jen tak na blbnuti.
Mluvis o necem do terenu. Tam jiz budes potrebovat nejaky ten kroutici moment. Nejaky vetsi motor. Nahon na obe kola je v tomto pripade nutnost. Do terenu s nahonem na jedno kolo... :)
S dostatecne silnym motorem neni duvod pouzivat zadny diferencial. Pouzil bych nejaky jednovalec z endura. Alespon 600ccm. Ty maji pomerne dostatecne kroutici momenty pro nejakou lehkou konstrukci. Nahon na zadni hridel pomoci retezu. Hridel v loziskach a spojuje obe kola. Pri jizde do zatacky se Te samozrejme bude vnitrni kolo smikat, ale to je celkem jedno.
Silny motor to utahne. Nebo lepe receno utrhne, takze pri zatoceni podhrabnes. Nic vic se nestane.
Diferencialem by si akorat ztratil vyhodu zaberu obou kol. A resit uzaverku...stejne by si nakonec prisel na to, ze ji nechavas furt uzavrenou.
Pokud napises nejake podrobnosti, muzu Ti poradit s detailama. Tohle je zatim to, z ceho bych vychazel.
pedrisito*
hodnocení

takze kara to ma byt do terenu dyferencial nepouzijem vela som nad tym premyslal a vymyslel som taky sistem ze pouzijem aj pridavnu prevodovku tj.skoda 105 spravim to tak aby som mal redukciu 16 rychlosti a aby som mal aj spiatocku a este som vymyslel taky sistem aby mi po ceste jazdilo len jedno koleso a do terenu zapnem obe kolesa cize kara pojde asi tak 35km za hodinu ale myslim ze do terenu viac netreba tato schema ktoru robim nieje az tak narocna a po ceste mozete jazdit z jednym kolesom a v terene z dvomi kolesami trochu mi to trvalo to vsetko doladit ale myslim pojde to a motor jawa 250 je dostatocne silny na to aby sa to v terene hybalo ma to redukciu a velka vyhoda spiatocka myslim ze kto ma nejaku prevodovku skody a motor z jawi spravi si dobru karu tato prevodovka nieje velka a tazka takze je dobra ale pouzijem len prevodovku zadna os na kare zostane ako u vacsiny len z tym vylepsenim ze mozete pouzit 1 alebo 2 kolav zabere co sa hodi v terene myslim ze financne nebude az tak narocna a hlavne chcem aby mala male rozmeri nieco sikovne co sa bereak niekto bude chciet vlozim aj nejake nacrty len neviem ako sa to bude spravat v praxi lebo som to este nikde nevidel ale myslim ze dobre

 

 


 

 

 

Prihlásiť sa k odberu odpovedí z tejto otázky:

Nenesieme zodpovednosť za správnosť informácií a za škodu vzniknutú ich využitím. Jednotlivé odpovede vyjadrujú názory ich autorov a nemusia sa zhodovať s názorom prevádzkovateľa poradne Poradte.sk

Používaním poradne súhlasíte s personalizovanou reklamou, ktorá pomáha financovať tento server, ďakujeme.

Copyright © 2011-2025 Poradňa Poradte.sk. Všetky práva vyhradené. Vyhlásenie o ochrane osobných údajov. | [tmavý motív]