Nie ste prihlásený/á.

Prihlásiť sa do poradne

 

Cuvacia kamera

Od: jul112 odpovedí: 9 zmena:
Zdravim, chcem sa spytat ci by mi nahodou niekto nevedel poradit...zakupil som si bezdrotovu cuvaciu kameru z aliexpresu, navod chybal ale podla zdraveho rozumu som ju zapojil, t.j vysielac v kufri - cerveny drot na spiatocku a cierny drot na kostru. Prijmac vpredu som zapojil - cerveny drot na plus a cierny na minus plus cinch do radia...dostavame sa k problemu, vsetko funguje, obraz je v pohode ale len ked neni nastartovane...akonahle nastartujem tak na display po zaradeni spiatocky prebehne par ciar, obraz sa bud vypne do ciernej obrazovky alebo napise ziadny signal...ked motor vypnem, obraz naskoci naspak...vyskusal som aj priamo z kamery natiahnut cinch kabel az do radia a to iste, pri vypnutom motore iba s klucom v polohe jedna funguje, akonahle nastartujem obraz zmizne...vypnem motor, obraz ide...netusim co moze byt za problem...v prilohe foto kamery aj s kablami a auto je vw touran 2012...za kazdu pomoc dakujem.
Cuvacia kamera

 

 

9 odpovedí na otázku
Zoradené podľa hodnotenia

 

 

pedro
hodnocení

2x
Mal som ten problem na Octavia 2, nevyriesil to ani napojeny kabel, ale: pred kamerou som pripojil KONDENZATOR 470mikroF nad 16V a bolo po probleme! :)
PS: Spajal som to aj s Cinskym radiom...
peter24
A ako si tam napojil ten kondenzátor? Lebo mám presne ten istý problém a aj ten kondenzátor som si kúpil ale nepomohlo.. ja som to robil tak že som prestrihol káblik napájania kamery (červený) a prepojil ho s 2ks wago svorkami s tým kondenzátorom ale nepomohlo.. práveže potom nešiel vôbec obraz ani pri vypnutom motore.. keď som zasa ten káblik napájania spojil bez kondenzatora už je to zasa ako predtým ale problém ostal.. robím niečo zle? (Je to možné lebo nie som nejaký extra technik) len neviem čo Ďakujem za radu

 

majcoo
hodnocení

0x
Ahoj
Tiež mam kameru z ebay za 10 dolárov a funguje bez problému. Problém je ze ty máš bezdratovu a ja s dratom. Osobne si myslím ze po naštartovaní ti začne dobíjať alternátor ktorého napätie chodí v nejakom rozmedzí 13.5 až 14.5V. Treba zistiť aké napájacie napätie znesie kamera. Myslím ze WiFi prenos aby fungoval co najlepšie tak musíš mat co najstabilizovanejsi zdroj nato aby dôkladne prenášal signál. Z Číny osobne veci nakupujem ale tiež som sa stretol aj so suvyxami. Teda s mrdkami. Keď je to stavané na auto mal by s tým výrobca počítať že auto ma pohyblivé dobíjaie napätie. Pokiaľ všetko funguje ako ma ale po naštartovaní je problém, tak inak si to vysvetliť neviem. Taktiež môže byť problém aj v samotnom rádiu. Skúsil by som kúpiť ešte jednu takú kameru ale s káblový pripojením miesto WiFi pevný kábel a skúsiť to zapojiť. Ak kamera pôjde bez problému tak je problém v kamere v tej čo máš teraz a keď nepôjde ani ta druha tak zrejme chyba v autorádiu. Aj zapojenia tých kamier bývajú rôzne. Niekedy po zaradení spiatočku sa autorádio automaticky hodí do cuvacieho módu a niekedy musíš na autorádiu nájsť káblik označený ako reverse a naň priviesť plus od cuvacieho svetlá.
Ešte malá pripomienka. Ak máš doma stabilizovaný zdroj kde sa dajú nastavovať volty, tak skus kameru napojiť priamo nato. Stým ze budeš potrebovať nejaké zobrazovacie zariadenie. A začni twm púšťať stavu od 12V až po 14.5V.aj príklad pri 13V kamera zhasne, tak je to jasné. Neznesie viac ako 12. 5V PRÍKLAD.
majcoo
Niekedy treba počítať aj s tým ze z tej činy nechodia moc kvalitné veci a hlavne nie za pár dolárov. Mne sa u tej kamery stávalo že v horúčavách ostal tiež len čierny obraz proste sa prehrala. Alebo mi ukazovalo normálne obraz za mnou ale kamera hádzal farby ružová zelená. Samozrejme ze človek nekúpi kameru tu na SK od zdieracov radšej kúpu činy za pár dolárov. Keď kamera prišla mne tiež som rátal s tým ze nepôjde. Ale ku podivu funguje.
A tieto bezdrôtové prenosy, TOMU ja tiež nejak moc neverím. Istejšie natiahnuť kábel cez auto schovať pod prah a do stĺpikov a máš 100%istotu ze napájanie a prepojenie je ZAPOJENÉ A ten prenos medzi káblami funguje. A keď sa nieco posere, tak v 99% vymenia kameru co sú potom vzadu už len 2 cince jeden srobik na ŠPZ a máš pokoj. A nemusis prehadzovst napájanie vpredu a v zadu.

 

jul112
hodnocení

0x

Ďakujem za odpoveď. Ono ja som vyskúšal aj priamy kábel CINCH natiahnuť od kamery do radia. Lebo keď si to tak zoberiem tak na vysielači je do kamery privedená len šťava a cinchom od kamery ide obraz do vysielača. Ja som vlastne vysielač obišiel a natiahol som priamo do rádia. Fungovalo to, ale len keď nebolo naštartované a to si myslím že je dôkaz o tom, že rádio je O.K ale kamera/vysielač má problém. Ešte by som to upresnil, asi na 1 sekundu sa obraz udrží a potom zmizne, chvílu čierna obrazovka a nakoniec žiadny signál. Mám ešte jednu kameru ktorá je drôtová, tak vyskúšam.

V tom že tam bude pohyblivé napätie máš podľa mňa pravdu. Bol som za elektrikárom, ktorý mi povedal že on nikdy nenapája + pol kamery na cuvacie svetlo, ale ťahá priamo kábel od prepínača spiatočky (neviem čo presne myslel, ale vraj to je niekde pod volantom), prípadne z 12V zásuvky v kufri. Možnosť ťahať šťavu do kamery priamo z 12V zásuvky cez relátko, s tým že sa zopne keď zaradím spiatočku. Toto sa mi pozdávalo ako dobrá možnosť, avšak je otázne, či môže byť pohyblivé napätie aj v 12V zásuvke (sorry som laik v tomto).

majcoo
Jasne skus. Hovorím variant je viac. Ten sami plus co ide od spianaca spiatočku na prevodovke je ten sami co je na cuvacom svetle. Akurát to ide cez poistku. Ja som to musel dávať tiež cez relé lebo kamera ma nočné videnie. A na koľko mam auto kde rj kontroluje ci sú žiarovky vypálené alebo nie teda každých 30sekund tam posiela stavu okolo 3v tak mi to nočné svietenie na kamere preblikavslo počas jazdy. A relé potrebuje AŽ 12V aby sa vzoplo. Ledke stací 0.5V niekedy. A popravde som nevidel elektrikára ktorý ťahá kábel od predku auta do kufra kvôli napájanie kamery :-/. Preto sa to dava na spiatockove svetlo lebo je ku kamere najbližšie. O com svedčí aj samostatná dĺžka napájacích káblov. Ja som ich mal max 1.5m. Takže keby to chcem zapájať od predku tak bez šance. Ono tie dratove kamery pracujú inak ako tie bezdrôtové. A myslím si ze není problém u prenosu videa cez kábel alebo mimo neho cez WiFi, ale je tam problém ze keď naštartujes vstupné napätie ktoré nieje úplne konštantné (stabilné) a vzniká twm rušenie. Ale to je len teória. Hovorím nič iné sa tam nemení po štarte. Len to ze začne dobíjať baterku alternátor a vstupné napätie. Skus možno ešte naštartovať zapat všetky spotrebiče nech twm máš maximálny odber. Diaľkové vyhrievanie kúrenie a pod. Napätie na baterke by malo po klesnúť a vtedy zarad spiatočku ci to nepomôže. Je to taky nijaké test ale keď pomôže tak vieš ze do kamery môžeš pustiť maximálne také napätie ako bude na baterke so všetkými pustenymi spotrebičmi. Tam sa to dá potom eliminovať aj nejakým tým odporom do série s kamerou. Ale najskôr by si musel vedieť na akom napätí to pracuje a a koľko max. Dáva alternátor.
majcoo
Ešte ďalšia vec. Keď hapruje napätie v aute tak hapruje na každom jednom pluse. Je jedno ci to je na žiarovka alebo v zapaľovači. Každý zapnutý spotrebič ma nejaký odber. A ten odber je priamo od baterky. Takže určite sa nestane že na žiarovka cuvscieho svetlá budeš mat chodiace napätie 13.5 až 14V s na zapaľovači +12V budeš mat stálych 14V.to je blbosť. Zapojiť to môžeš kde chceš a ako chceš aby to fungovalo. Ci to bude cez relé a od zapaľovača alebo to bude od svetlá spiatočku to nehrá žiadnu rolu. Síce relé by mohlo trosku eliminovať to chodiace dobíja ie napätie ale veľký rozdiel tam nebude. Mne kamera fungovala aj bez relé aj cez relé. A to od spiatockove svetla.pri rôznom odbere spotrebičov.
Pokiaľ budeš ťahať +12V príklad priamo od spianaca spiatočku na prevodovke tak musíš dat za tým poistku! Pozor! Keď to dáš od svetlá priamo tak poistku nemusíš. To už istene je.

 

jul112
hodnocení

0x

Zdravím...sorry nevšiemol som si tú poslednú odpoveď...takže napojil som to na ten zapaľovač ako som vravel a čuduj sa svete kamera funguje ( síce nie na 100% ale aspoň je cez ňu čo to vidieť ) ...ale po rôznom skúmaní a čítaní fór som dospel k záveru, že budem potrebovať stabilizátor napätia, ktorý pustí len 12V...pozeral som na kameru že čo je v popise, tak bolo tam napísané že potrebuje 12V a max. 150mA...preto ma zaujala možnosť toho regulátora/stabilizátora napätia...len problém je, že neviem kde ho zohnať...súčiastka za 50centov a poštovné pomaly 5€...skúsim sa tu ešte spýtať, či niekto nevie kde v NR by sa to dalo kúpiť...

miki

Ja som to vyriešil 4 pólovým relátkom, dáš tam stáli prúd 12V zo zapalovača a spínací z cúvačiek a máš to hotové. VW grroup ma špecifikáciu,že všetko rieši cez CANBUS a po naštartovaní zapína usporný režim tuším na nejakých 7,14V a pre to Ti to zhaslo, na zapalovaci je vždy 12V.

 

 


 

 

 

Prihlásiť sa k odberu odpovedí z tejto otázky:

Nenesieme zodpovednosť za správnosť informácií a za škodu vzniknutú ich využitím. Jednotlivé odpovede vyjadrujú názory ich autorov a nemusia sa zhodovať s názorom prevádzkovateľa poradne Poradte.sk

Používaním poradne súhlasíte s personalizovanou reklamou, ktorá pomáha financovať tento server, ďakujeme.

Copyright © 2011-2025 Poradňa Poradte.sk. Všetky práva vyhradené. Vyhlásenie o ochrane osobných údajov. | [tmavý motív]