Nie ste prihlásený/á.
Zdravicko chcem sa spytat ci nema niekto problem so zimnymi startami.. minuly rok sa mi stavalo ze mi stahovalo baterku aj cez leto az mi vynulovalo palubovku, lebo som mal zly starter a bral vysoky odber... vymenil som ho a od vtedy pokoj
tuto zimu kolko razy idem do roboty alebo z roboty stiahne mi baterku auto nechyti hned ako keby islo startovat urobi vuu...ticho..preblikne central stiahne palubovku a potom nabehne motor cely to trva asi 3 sekundy viete mi povedat ci to je normalne? akumulator rok aj mesiac stary skrat ziadny odber 16 mA v kludovom stave len zo zapatym centralom..alarm nemam riado vypnute automaticky aj pri vybrati klucika zo zapalovania...
zo zaciatku startovania pocujem pri potoceni klucom do 1 polohy ako sa mi nastelovava klapka a privod paliva potom po cca 8 sekund cukne rele neviem coho a potom az startujem..
kym cukne to rele musim mat kluc v 1 polohe cca 8sekund kontrolky su uz zhasnute aj airbag..
cez leto mi zhasnu kontrolky a hned mi aj cukne to rele behom 4 sekund..
Mam skodu octaviu 1.6 55kw nerad by som bol aby ma to niekde nechalo...povodna baterka varta 44Ah
teraz mam novu udrzbovu 55Ah starty cez leto su ok
dakujem
Urobte aj malú udržbu minusoveho káblu z oka akumulátora- ide cca pol metra na karoseriu a dalej pokračuje na blok motora .Obe miesta očistite -skrutku ,podložku ,perovku aj masív karoserie a bloku.Všetko natrite vazelínou a dotiahnite.Očistením svoriek aku a nakonzervovaním plusoveho ,červeneho kabla na oku štartera a na svorke poistkovej skrine nič nepokazite. Kludový odber 16mA do inak vypnutého auta je výborný.Ak máte pomocníka ,odmerajte po údržbe ,aké napatie sa stráca medzi minusovým blokom motora a mínus aku a podobne i plus štartera ,Ći náhodou nie sú skorodovane zlisované oka.Pri štartovani by napatie na oku štartera a telesa štartera nemalo klesnut pod cca 8V ,na aku cca na 10V
Dakujem za pomoc ale toto vsetko som robil este minuly rok ked mi to robilo aj v lete..len bola na vine cievka startera, ktora po otoceni klucika spoji kontakty a starter sa toci ta cievka bola spalena, tak som kupil novy starter aj baterku ocistil som si vsetky kontakty oka navazelinoval mierne aby neskorodovali alebo sa nezaprskali a vsetko ide v pohode...len sa mi od vtedy raz stalo ze mi pri starte vonku bolo -9 vynulovalo budiky tak mi stiahlo bateriu..ale zatial je to vsetko ok...a to merianie medzi minusami a plusami pri nastartovanom motore ked alternator dobija alebo pri kludovom stave? skusal som akurat merat odpor medzi konstrov motora a minus polom na baterii a to bolo 0,02 ohm.. co je v pohode tak isto som meral starter a plus kabel na baterii akurat ked som zapol stretavacky a meral som minus pod a karoseriu ohmicky, tak som mi to vyslo na volake neviem ci 2 ohmy alebo kilo ohmy.. ale to by malo byt normalne pretoze mne spaja kostra ale sice som nepochopil preco mi na takom kustku nameralo taku hodnotu.. keby medzi minusom a plusom, tak to pochopim.. Dakujem za odpovede
pisal som že musíte mat pomocnika ,aby ste odmerali aké napatie sa stratí pri ŠTARTOVANí na mínusovom kabli medzi mínusom štartera=blok kde je prišrobovaný k motoru a minusovým okom akumulátora.Ide tam cca 500A a pri vašom "chorom" kábli ste namerali odpor vraj 0,02 a to je rovných 10 V! To je tá chyba . Odpor, ale nemerajte ,to je zlá metoda .Merat pri naštartovanom nema význam = ide tam 2A a so svetlami 10A .Ubytok tam neuvidite .Odpor toho kabla i plusového k štarteru musi byt 0,000nič.Ja odhadujem ,že kabelové oko, hoc jedno jedine a neviete ktoré je nedostatočne zalisované a skorodované .Vy to potom chybne vyhodnotite ,že bateria sa stiahla . Napatie stiahli káble -hladajte
doplnené 23.12.12 22:46:to že na druhý pokus po namáhaní 3sek sa podarí štart ,to je tým ,že vysokým prúdom sa konfliktné miesto vysoko ohreje a vytesni sa ,čím sa prechodový odpor na chvílu upraví
oka na kable som kupoval nove.. a odpor 0,02 som nameral voci kostre motoru a voci minus polu na baterii nie na koncoch kabla. a to som meral v kludovom stave motora.. nie po nastartovani...neviem no zatial mi to nerobi spravilo mi to raz..a podla Vas budu chybne kable ak by to robilo castejsie? dAkujem za odpoved..
Kamill vám jasne napísal, že obvyklé meranie odporu nemá význam (lebo sa meria za celkom iných prúdových pomerov než sú pri štarte), ja sa k tomu pripájam, ale zdá sa, že Kamillovu informáciu ste si nevšimli.
Oko na kábel nemá zmysel kupovať nové, lebo oko je kus kovu a na ňom sa (takmer) nemá čo pokaziť, ale čo je rozhodujúce (ale to nekúpite ako hotovú súčiastku) je pripojenie oka na vodič (najlepšie prispájkovať: cím musí zaliať všetky drôtiky kábla a vzlínať až na oko, bez studených spojov!) a prechod (schválne nepíšem "odpor", aby vás to nezvádzalo) na styku dvoch kovových materiálov musí byť čistý, musí mať prítlak (utiahnutá skrutka) a styk na čo najväčšej ploche.
Mimochodom, odpor, ktorý ste namerali, môže byť vytvorený napr. vašimi vodičmi od meracieho prístroja a súvisiacimi prechodovými odpormi (zistíte skratovaním meracích vodičov).
Nenesieme zodpovednosť za správnosť informácií a za škodu vzniknutú ich využitím. Jednotlivé odpovede vyjadrujú názory ich autorov a nemusia sa zhodovať s názorom prevádzkovateľa poradne Poradte.sk
Používaním poradne súhlasíte s personalizovanou reklamou, ktorá pomáha financovať tento server, ďakujeme.