Nie ste prihlásený/á.

Prihlásiť sa do poradne

 

Skratoval som akumulátor

Od: karol odpovedí: 8 zmena:

pri zapájaní akumulátora,nastal skrat. Opačne som zapojil kable +,-. Teraz,štartovať,štartuje ale nechce naskočiť. Neviem či mi odyšiel imobilizér,alebo je tam neja ká iná chyba,centrálne funguje normálne. Je to Fiat tipo 1.4ie benzín.

 

 

8 odpovedí na otázku
Zoradené podľa hodnotenia

 

 

jabraka*
hodnocení

2x

Pokud zkrat netrval dlouho,nemusí se nic stát.Horší je,když dojde při obrácené polaritě k dobíjení AKU.Pak dojde k obrácení polarity a poškození desek .Přepólování může zcela zničit baterku.

JABRAKA

sobota123

Karol nepíše, že by mal problém s akumulátorom. Problém má s autom. Vyrozumel som z jeho textu, že akumulátor mu dokáže roztočiť štartér.

 

mkat*
hodnocení

2x

Najpravdepodobnejšie odišla nejaka elektronika.(Možno len niektora poistka.)No najskôr by som to videl na tu elektroniku.Niektore sučiastky su dosť citlive na prepolovanie.Odporučam, servis.Aj tak nerozumiem ako si mohol prepolovať bateriu.Ved svorky na bateriu su rôznej veľkosti.Aby sa nedali zameniť.Skus ešte odpojiť cele auto od baterie aspon na 24 hodin.Mohlo by to pomocť.Chybove hlašky by sa mohli anulovať a všetko resetnuť.

karol
hodnocení

poistky sú vporiadku ale skúsim ju odpojiť na 24h ako píšeš. to prepolovanie sa mi podarilo tak,že som bral druhú batériu z iného auta a tam bola opačne otočená batéria,a ja som ju automaticky zapojil do môjho auta a naviše pršalo,tak som sa ponáhľal. aj tak ti ďakujem za radu.

 

sobota123
hodnocení

0x

Obávam sa, že v dnešných autách riadených procesormi je to na autoservis.

Dalo by sa ešte skúsiť všetko uviesť do úplne beznapäťového stavu (aj prípadné batérie, ktoré "držia" prípdné RAM-ky), po chvíli znova zapojiť a skúsiť. Je to však veľmi všeobecná rada. Možno niekto znalý konkrétností konštrukcie poradí lepšie.

karol
hodnocení

ďakujem pekne za radu,skúsim to a uvidím..

 

kamill*
hodnocení

0x

Karol dobrá rada -nikdy nepíšte frajerke ,lebo 2 ypsilony v 2 vetách je aj na pomocnú školu veľa ...odyšiel...naviše ...K veci . Alternátor má 6 výkonových diod paralelne k AKU a tie odišli aj ked znesú 200A -AKU da 500A a odišli aj výkonové triaky v riadiacej jednotke ,ktorá dáva impulzy indukčkám a autoradio . Urobte skúšku -normálný odber z AKU do úplne vypnutého fiatu je cca 30mA -odmeraje ten váš .Nevysvetlili ste ,ako ste malé mínusové oko -kostru ste natlačili na oveľa vačší plus pol AKU

P.Jabrako- áno došlo by k prepolovaniu AKU ,Ale zničený diodový mostik v altíku nedá nič ,alebo zkratuje AKU

 

lojzo
hodnocení

0x

Pozri si ci nahodou nemas odpalenu poistku od palivoveho cerpadla, pokial ti palubovka svieti svetla vsetko ide pri zapnutom kluciku, tak jedine nieco ohladom toho pripadne rele zapalovania, hlavne hladaj nieco najblizsie k zapalovaniu tiez si mohol odpalit inducku na zapalovanie skus pozriet ci ti hadze iskru.. ak ano pozri poistky a rele od palivoveho cerpadla a zapalovania..vacsinou sa stane pri vymene kontaktov, ze ti poistka prerazi a v lepsiom pripade ti zhori rele.. keby ti odide imobilizer, tak by ti to chytilo a hned nato skapalo, ale pokial toci na prazdno, tak to je nieco so spalovanim..

 

 


 

 

 

Prihlásiť sa k odberu odpovedí z tejto otázky:
Otázky na tému palubovka

Nenesieme zodpovednosť za správnosť informácií a za škodu vzniknutú ich využitím. Jednotlivé odpovede vyjadrujú názory ich autorov a nemusia sa zhodovať s názorom prevádzkovateľa poradne Poradte.sk

Používaním poradne súhlasíte s personalizovanou reklamou, ktorá pomáha financovať tento server, ďakujeme.

Copyright © 2011-2025 Poradňa Poradte.sk. Všetky práva vyhradené. Vyhlásenie o ochrane osobných údajov. | [tmavý motív]