FAQ - časté otázky užívateľov poradne

Zle sa mi rátajú dobré odpovede, niektoré sa nezarátajú a nemôžem akúkoľvek odpoveď ohodnotiť, prečo?
Hodnotiť odpovede môžu len registrovaní mimo Voľnú diskusiu a Vzkazy. Autor otazky nemusi byt registrovaný, aby mohol hodnotiť. Aby sa odpoveď počítala ako dobrá, musí byť u nej zobrazené 2x alebo viac. 1x sa ešte nepočíta. Aby sa teda odpoveď zarátala, musí ju ohodnotiť autor otázky (dáva 2x) alebo 2 rôzni užívatelia (dávajú 1x). Registrovaní užívatelia s vysokým hodnotením dávajú tiež 2x.
Poslednou podmienkou je, aby odpoveď nebola staršia ako 3 mesiace, po tejto dobe už sa hodnotiť nedá.

Strácajú sa mi ohodnotené odpovede, je to možné?
Strácať sa môžu v prípade,keď sa nejaká otázka presunie do Voľné diskusie, ktorá sa nehodnotí. Ak teda niekto Vašu odpoveď ohodnotil ako dobrú, ale administrátor alebo sys otázku presunú do Voľné diskusie, ohodnotená odpoveď sa "stratí" pri ďalšom prepočte. Posledné presunute otázky možno nájsť tu: https://www.poradte.sk/presunuto/
Druhou možnosťou je, že sa pozeráte do topu, kde sú odpovede len za posledný rok (kĺzavých 12 mesiacov). Je to len kvôli tomu, aby TOP bol aktuálny a vychádzal z aktuálnych údajov. Na celkový počet to nemá žiadny vplyv.

Jaký je rozdíl mezi modrým a zeleným ohodnocením?
Modré ohodnotenie udeľuje autor otázky. Je tak na prvý pohľad vidieť, ktorá rada mu najviac pomohla.

Nedarí sa mi vložiť obrázok k otázke alebo odpovedi.
Napíšte text otázky/odpovede a pod editorom sú 3 tlačidlá "PRECHÁDZAT". Po kliknutí máte možnosť vybrať pri sebe v PC obrázok, ktorý chcete vložiť. Môžu to byť 3 obrázky na jeden príspevok. Potom už len stačí VLOŽIŤ príspevok. Ak zvolíte náhľad budete musieť obrázky vybrať znova.
Častá chyba: po kliknutí na tlačidlo VLOŽIŤ sa zdanlivo nič nedeje (mal by zmeniť kurzor myši), počkajte než sa zmení obsah stránky. V závislosti na kvalite pripojenia a veľkosti vkladaného obrázku to môže byť od niekoľkých sekúnd až po 2 minúty. Buďte prosím trpezliví.

Ako môžem zrušiť registráciu?
Ak sa neprihlásite dlhšie ako rok a pol, bude registrácia automaticky zmazaná. Budete upozornení 1 mesiac vopred. Registráciu nie je možné zmazať na želanie ihneď.

Ako zmazať/editovať otázku/odpoveď?
Otázky / odpovede môžete editovať aj bez registrácie. Podmienkou je rovnaký PC alebo registrácia. Odkaz na editáciu je aktívny 2 minúty od vloženie príspevku a čas na opravu je limitovaný 5 minútami. Ak budete príspevok editovať dlhšie ako 5 minút od jeho vloženie oprava sa neuloží.
Otázky/odpovede môže mazať len administrátor na požiadanie autora textu alebo pri porušení pravidiel. Mazaniu je vyhovené len v prípade, keď to vyžaduje vážna situácia. Rozhodne nie sú príspevky mazané z rozmaru. Za vrcholne sebecké je považované želanie zmazať otázku po jej vyriešení.

Prečo otázky nechceme zmazať?
Keď už si niekto dá tú prácu odpovedať a väčšinou problém vyrieši prečo by sme mali otázku zmazať?. Možno ju autor otázky už nepotrebuje alebo našiel odpoveď iným spôsobom, ale ostatným s podobným problémom môže výrazne pomôcť. Skrátka zmazať otázku a tým aj odpovede len tak z rozmaru autora otázky nie je zrovna priateľské.

Prečo sa otázky aktualizujú?
Otázky môžu aktualizovať anketári, moderátori (sys) alebo systém automatický. Takáto otázka sa objaví medzi poslednými aktívnymi zvýši sa šanca na viac odpovedí. Spravidla sa používa u otázok, ktoré neboli dostatočne zodpovedané a sú staršie. Systém aktualizuje otázky staré 60 hodín, ak nemajú odpoved. Anketári môžu otázku aktualizovať 2x, otázka nesmie byť starší 31 dnu. Moderátori môžu aktulizovat akúkoľvek otázku.
Otázky sa uzamykajú až po viac rokoch a preto je možné odpovedať aj na otázku starú napr. 2 roky. Spoznáte ju podľa toho, že v zozname otázok má šedé logo a pri odpovedi sa zobrazí upozornenie na jej vek. Ďalšia odpoveď je rozhodne prínosná, pretože každá otázka pomáha viac ľuďom než len pôvodnému pisateľa. Ďalší ľudia jej nájdu vo vyhľadávači aj po x mesiacoch / rokoch. Nie je potrebné sa obávať, že by to mohlo nahnevať autora otázky, ktorý má svoje veci už pravdepodobne vyriešené, pretože upozornenia na nové odpovede je aktívna len 3 mesiace.

Ako sa odhlásiť zo zasielania nových odpovedí?
Na konci každého mailu s novou odpoveďou je odkaz v tvare https://www.poradte.sk/stop.php?xxx, na neho stačí kliknúť. Budete informovaní o tom, že ste odhlásení zo zasielania pre túto konkrétnu otázku. Ak Vám chodia odpovede z viacerých otázok, musíte vykonať odhlásenia pre každú zvlášť. Je možné, že ešte niekoľko minút po odhlásení môže prísť ďalší mail s novou odpoveďou - ten, ktorý je už na ceste v čase odhlásenia. Ak odkaz nefunguje (ešte sa nestalo), pošlite CELÝ MAIL VČ. Spomínaného ODKAZU na adresu uvedenú v mailu.

Vadí Vám niekto na Poraďte.sk?
Aj to sa môže stať, najmä ak tu trávite viac času. Ponorková choroba sa nevyhýba ani internetu. Poradňa nie je iba o jednom človeku, ide o celý kolektív. Každý si tu buduje svoju povesť a je jeho vizitkou. Samozrejme všetko musí byť v medziach, inak bude zakročené. Ak Vám niekto vadí, odporúčam jeho odpovede vynechávať a čítať len ostatné. Lebo rozumnejší ustúpi:)

Ako môžem kontaktovať nejakého užívateľa?
Pokiaľ sa jedná o registrovaného užívateľa, môžete vyskúšať vnútornú poštu, ktorá sa automaticky preposiela na mail. Služba je dostupná pre registrovaných užívateľov. Iný kontakt nie je možný, mailovej adresy užívateľov neposkytujeme. V závažných situáciách je možné požiadať a preposlanie Vášho mailu administrátorom danému užívateľovi, ani v tomto prípade nie jeho adresa poskytnutá.

Zabudol som heslo, ako ho získam?
Stačí sa pozrieť v menu na registrácia/strata hesla alebo rovno tu: https://www.poradte.sk/strata-hesla/.

Čo znamená ® alebo hviezdička pri mene?
Ak je užívateľ registrovaný zobrazí sa u jeho mena ®. Máte istotu, že s ním môžete komunikovať vnútorné poštou apd. Hviezdička pri mene znamená, že si niekto iný zaregistroval rovnaké meno, ktoré už niekto používal. Meno teda nebolo registrované alebo bola registrácia zmazaná. Ak by bol majiteľ neregistrovaného mená rovnaký ako ten, kto si ho registroval, systém by mu odpovede spätne priradil, ale nie 100%-tně.

Prečo je moja IP adresa nedôveryhodná?
Ak niekto na Poradte.sk pácha neprávosti je jeho IP adresa zaradená do listu, ktorý nemá oprávnenie prispievať bez posúdenia príspevku. Vieme, že jednu IP adresu môže zdieľať viac ľudi, v niektorých prípadoch dokonca jedna celá dedina, ale je to jediná možnosť ako sa brániť vtipálkům, nadávkám a urážkam ostatných. Je len na administrátorovi, či túto adresu (na základe dobrej skúsenosti) z tohoto listu vyradí. Nemá zmysel posielať výzvy k ukončenie blokovania. Deje sa tak automaticky na základe ďalších vami napísaných príspevkov.

Dočasný BAN, čo to je?
Tento BAN je časovo obmedzený a jeho doba je určená individuálne administrátorom. Môže to byť 24 hodín aj týždeň. Závisí na miere previnenia a rešpektovanie tohto zablokovani. Viac tu: https://www.poradte.sk/vzkazy-prani-a-stiznosti/111-docasny-ban-k-cemu-to-je.html

Čo je sys. ("syseľ") a aké sú jeho právomoci?
Sys bolo odvodené od slova systém a časom sa z neho stalo označenie "syseľ". Inými slovami je to moderátor, ktorý má dbať na dodržiavanie pravidiel servera. Má niektoré právomoci: presúvanie, aktualizovanie a ukončenie otázok, skryť text príspevku, zašpiníte hodnotenie, obrázok a posudzovať nahlásené príspevky rovnako ako moderovať príspevky z nedôveryhodných IP adries. Všetko ostatné môže len administrátor (admin).

Je počet odpovedí nejako obmedzený?
Ak je úspešnosť užívateľa nižšia ako 10% môže v jednej otázke odpovedať maximálne 4x. Pristúpili sme k tomu z jediného dôvodu - našlo sa dosť používateľov, ktorí z otázok urobili chat a počet odpovedí rástol do nezmyselných čísel a pritom nič neriešila. Sme si istí, že niekedy je to na škodu a že niekedy je potreba viac odpovedí, aby bolo možné správne odpovedať na danú otázku. Napriek tomu výhody tohto opatrenia prevyšujú nad nevýhodami.
Nehodnotené rubriky nie sú v počte opovědí limitovanej rovnako ako ich odpovede nie sú započítané do hodnotenia (úspešnosti) odpovedí.

Hashtagy na poradni
Hashtagy sú vlastne skratky, ktoré majú niečo zjednodušiť. Na poradni máme 3.
1) Ak pred meno užívateľa (pozor na správny tvar mena) pridáte @ napr @uzivatel zmení sa na odkaz na konkrétneho užívateľa a nemôže byť pochýb koho myslíte. Funguje iba na registrovaných resp u iných sa nezobrazí ich štatistika.
2) Ak chcete citovať nejaké pravidlo poradne stačí použiť tvar !Pravidlo Z a číslo pravidlá, napr !Pravidlo Z1.

Riešenia príkladov
Pre anketára: Zadajte pokiaľ možno celé zadanie príkladu, v ideálnom prípade sa pokúste o jeho riešenie (nie je vyžadované, ale snaha je gesto dobrej vôle) - ostatné vám pomôžu nájsť chybu v riešení a pomôžu príklad vyriešiť.
Pre poradca: Ak vás príklady resp ich riešenie iritujú vyhýbajte sa prosím týmto otázkam. Je zakázané poukazovať na lenivosť, neznalosti apd anketára. Kto chce pomôže priložením riešenie ideálne aj s radou, ako k výsledku dôjsť.

Čo znamenajú farby v hlavičke odpovede?
Máme radi prehľadnosť a bojujeme proti podvodným príspevkom. Môžete sa u nás stretnúť s týmito farbami:

autor otázky

rovnaká ip adresa ako autor otázky, môže sa jednať o človeka bývajúceho v rovnakej dedine apd

radca, ktorý má veľmi dobrú reputáciu v danej oblasti

niekto kto sa vydáva za viacero osôb, ale používa rovnakú ip adresu, sused alebo podvodník?

niekto kto sa vydáva za viacero osôb, ale používa rovnaký počítač/telefón, brat alebo podvodník?

Počet farieb nie je neobmedzený a ak by bolo potrebné rozlíšiť viac osôb ako 3 z každej skupiny zmení sa farba linky. Pre párovanie je teda NUTNÉ vždy porovnať obe farby naraz! Vzniká tak veľké množstvo kombinácií, čo je potrebné v rozsiahlych otázkach. Zároveň je vhodné príspevok nahlásiť, aby ho mohol preveriť moderátor sys a eliminoval tak prípadnú nekalú reklamnú praktiku alebo manipuláciu.

INFO: Vynechané miesto kvôli posunu.

návrat na hlavnú stranu

 

Copyright © 2011-2025 Poradňa Poradte.sk. Všetky práva vyhradené. Vyhlásenie o ochrane osobných údajov. | [tmavý motív]